Secangkir Bicara Pembuka Cerita..

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh..

Menghasilkan sebuah nukilan atau karya bukanlah sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan penekanan dari aspek bahasa dan susunan bicara madah. Lebih-lebih lagi kami bukan graduan dari kelas Sastera ketika era persekolahan dan memang cukup kalut dalam penghasilan sesebuah karya.

Namun minat mengatasi segala kemustahilan. Seperti kata orang, di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Terima kasih kepada rakan-rakan yang sering berkongsi idea dan pendapat juga tunjuk ajar terutamanya kepada isteri tercinta Suzy, sahabat Wazy dan tak lupa buat korang-korang yang banyak memberi dorongan untuk kami terus menghasilkan idea-idea dan pengalaman baru.

Ribuan terima kasih aku ucapkan kepada korang yang rajin melawat blog simple ni dan semoga akan datang lagi cerita-cerita menarik yang akan menghiasi blog ini.

Sekian...

Monday, February 8, 2010

Blogger - We Care : Mari Bantu Adik Ammar


Salam semua..Comel kan adik ni..?

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..Rasanya aku terpanggil untuk menaip (kalau letak menulis macam tak kena je) artikel ni sebab aku turut merasakan betapa sedihnya bila melihat keadaan adik Ammar Danish..

Adik Ammar memang sudah menghidap heart defect yang dipanggil PDA sejak dia dilahirkan lagi..Menurut doktor, walaupun saluran itu tak tutup (PDA), ia tak akan mengganggu kesihatan Ammar..All the doctor treat it as "silent PDA not a failure"..



Tapi pada 11 Januari 2010, parent kepada Ammar dikejutkan dengan situasi berbeza..Menurut seorang cardiologist (doktor yang kat unit cardio tu) yang membuat scan pada jantung adik Ammar, terdapat masalah pada PDA adik Ammar dan masalah ini perlu dirujuk kepada Institut Jantung Negara (IJN)..Selepas seminggu pemeriksaan dijalankan di IJN, parent Ammar bertemu dengan Pakar yang membuat analisis mengenai keadaan Ammar..Pakar tersebut memberitahu risiko yang bakal Ammar hadapi sekiranya PDA itu dibiarkan begitu sahaja dan Ammar perlu menjalani pembedahan..Bayangkan dalam usianya yang baru mencapai 2 tahun..

Difahamkan untuk menjalani pembedahan ini, keluarga Ammar memerlukan sekitar RM15,000..Bukan suatu jumlah yang kecil..Itu belum termasuk kos² sampingan, suppliment² (ntah betol tak spelling aku ni) & sebagainya..

Sebab terlalu sendu aku baca artikel mengenai adik Ammar Danish, maka pada esok malam aku akan bertemu dan bermesyuarat bersama beberapa NGO dan pengerusi² Kelab Berkereta di Johor ini bagi menganjurkan kutipan derma bagi membantu meringankan beban keluarga adik Ammar..Insyallah, akan dipermudahkan jalan bagi membantu mereka yang dalam kesusahan..


Kepada ibu dan bapa adik Ammar, bersabarlah & tabah hadapi segala ujian..Jangan mudah putus asa, banyakkan berdoa kepada Allah SWT..Di sini kami semua akan sentiasa mencari jalan untuk meringankan beban anda..

Charity program akan aku umumkan tarikh dan lokasi event tersebut diadakan selewat-lewatnya pada hari Khamis ini selepas aku adakan perbincangan dengan mereka² yang berkenaan..

Kawan² yang ingin membuat derma, bolehlah menyalurkan sumbangan anda kepada : Asmaniza Mohamad Kamal - 514093114912 (Maybank)..





0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA | SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DI SHOUTBOX UNTUK KUNJUNGAN BALAS | JANGAN LUPA KLIK NUFFNANG
NO 1658

Rajin² Klik Sini

Blogger - We Care

Mari Bersosial

ShoutMix


ShoutMix chat widget

Followers

Komuniti

border=0
flash clock widgets for blogger